Οπτική Επικοινωνία

Η οπτική επικοινωνία είναι ένας πολύ αποτελεσματικός τρόπος
για να μεταδοθεί το μήνυμα που σας ενδιαφέρει. Είναι ένα κρίσιμο στοιχείο οποιασδήποτε στρατηγικής μάρκετινγκ. Αυτό συμβαίνει επειδή τα σχέδια, τα χρώματα, οι εικόνες, τα συστήματα προβολής, η ιστοσελίδα κ.ά. προκαλούν συναισθήματα στο κοινό σας, και αποτυπώνουν με άμεσο τρόπο το μήνυμά σας.

 

Οπτική Επικοινωνία και πώς σας βοηθά στη πράξη

 
  • Η οπτική επικοινωνία εξασφαλίζει αποτελεσματικότητα

Ο συνδυασμός λέξεων και εικόνων μεταφέρει το μήνυμα στο κοινό σας πολύ πιο αποτελεσματικά από ό, τι το κείμενο από μόνο του. Αυτό συμβαίνει επειδή ο εγκέφαλός σας είναι έτσι δομημένος συνδεδεμένος ωστε να αντιλαμβάνεται μια εικόνα σε χιλιοστά του δευτερολέπτου. Συγκρίνετε αυτό το γεγονός με τη ταχύτητα ομιλίας ενός μέσου ατόμου ή την ταχύτητα ανάγνωσης του και αμέσως αυτό το νευροεπιστημονικό γεγονός μιλάει από μόνο του.

Αν εργάζεστε στην ανάπτυξη προϊόντων υπάρχει μια ποικιλία επιλογών για να σας βοηθήσει. Για παράδειγμα, δοκιμάστε να απεικονίσετε το επιχειρηματικό σας μοντέλο σε καμβά επιχειρηματικού μοντέλου (BMC – Business Model Canvas).

Eμπειρικά, ο BMC είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο για αποκάλυψη νέων επιχειρηματικών ιδεών στα πρώτα στάδια ανάπτυξης του προϊόντος σας και είναι εξαιρετικό για τη σωστή ρύθμιση και προσαρμογή σε όλη τη διαδικασία της ανάπτυξης.

  • Η οπτική επικοινωνία βελτιώνει την κατανόηση

Ζούμε στη κοινωνία της γνώσης και οι πληροφορίες είναι πολύ περισσότερες από αυτές που είμαστε σε θέση να αφομοιώνουμε. Εξελισσόμαστε σε μια μορφή αναγνωστών που επεξεργάζονται τα κείμενα επιλεκτικά, ψάχνοντας για εισαγωγικά, τίτλους και συμπεράσματα, πριν αποφασίσουν να διαβάσουν κάτι διεξοδικά και να εμβαθύνουν σ’ αυτό.

Σε τέτοιες περιπτώσεις, η παρουσία «οπτικών βοηθημάτων» τραβάει την προσοχή μας και αφομοιώνουμε αποτελεσματικότερα το νόημα του κειμένου.

  • Η οπτική επικοινωνία διευκολύνει τη συνεργασία

Η χρήση των εργαλείων οπτικής επικοινωνίας βοηθά στη επικοινωνία με πολλούς και διαφορετικούς πελάτες, αλλά και στη συνεργασία μεταξύ των μελών μιας δημιουργικής ομάδας.

Τα απλά σχέδια και οι εικόνες είναι ένα πολύ καλό σημείο εκκίνησης για συζητήσεις και διαβουλεύσεις, καθώς κάθε μέλος της ομάδας είναι πλήρως συντονισμένο με το θέμα του έργου. Το ίδιο ισχύει και για τα απλά mock-ups και τα πρωτότυπα σχέδια, τα οποία μπορούν να γίνουν πηγή έμπνευσης για νέες ιδέες με τρόπο που η λεκτική εξήγηση δεν μπορεί.

Για παράδειγμα η εξήγηση της λειτουργίας ενός συρραπτικού με λόγια, έχει τα ίδια αποτελέσματα με την οπτική παρουσίασή του; Ποιος τρόπος είναι καλύτερος και πιο αποτελεσματικός;

  • Η οπτική επικοινωνία καθορίζει την κατεύθυνση

Στη διάρκεια μιας διαδικασίας ανάπτυξης, ο στόχος μπορεί εύκολα να χαθεί. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο η απεικόνιση των βασικών πληροφοριών, αποφάσεων και συμπερασμάτων των χρηστών έχει πρωταρχική σημασία για την πορεία ενός project προς τη σωστή κατεύθυνση.

Για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε οπτικά βοηθήματα όπως:

Εικόνες που ξυπνούν το συναίσθημα για να κατευθύνεται η διάθεση της εμπειρίας του χρήστη προς το ζητούμενο συμπέρασμα.

Παράθεση. Μια δήλωση που ενσωματώνει το μήνυμά σας ή καθορίζει ένα σκηνικό.

Πίνακες ψυχικής διάθεσης που στόχος τους είναι να προκαλούν ή να προβάλουν ένα συγκεκριμένο στυλ ή ιδέα.

Personas. Ψηφιακή απεικόνιση χρηστών οι οποίοι παρουσιάζουν παρόμοια συμπεριφορά σ’ ό,τι αφορά στις αποφάσεις τους για αγορές, στη χρήση τεχνολογίας ή προϊόντων, τις προτιμήσεις εξυπηρέτησης πελατών, τις επιλογές τρόπου ζωής κλπ.

Ιστορικοί χάρτες. Μια οπτική ή γραφική απεικόνιση της συνολικής ιστορίας από την πλευρά ενός ατόμου για τη σχέση του με την οργάνωση, την υπηρεσία, το προϊόν ή το εμπορικό σήμα, στο διάβα του χρόνου.

  • Συμπεράσματα και σημεία προσοχής

Αν και τα οπτικά βοηθήματα μπορούν να αναδειχθούν σε ανεκτίμητο εργαλείο για τη μετάδοση μηνυμάτων, μπορούν επίσης να αποσπάσουν την προσοχή και να προκαλέσουν απώλεια εστίασης στον αποδέκτη τους. Αυτό μπορεί να συμβεί αν η οπτική βοήθεια δεν είναι κατάλληλα προσαρμοσμένη στη χρήση και το κοινό η κακοδουλεμένη.

Δεν χρειάζεται να είσαι ο καλύτερος γραφίστας για να δημιουργήσεις εικόνες και γραφικά που να είναι ελκυστικά και παράλληλα, να έχουν να πουν κάτι. Η οργάνωση των διαφανειών μιας παρουσίασης με όσο το δυνατόν λιγότερο κείμενο και απλές εικόνες, μπορεί κάλλιστα να φέρει το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα.

Μπορείτε να ψάξετε για πρωτότυπες ιδέες ή δωρεάν σχετικές εικόνες και βίντεο σε πολλούς ιστότοπους.

Η προετοιμασία μιας εσωτερικής αναφοράς ή κάτι παρόμοιο, προϋποθέτει προσεκτική επιλογή των εικόνων και εφαρμογή ουσιαστικών γραφικών στοιχείων, που θα τα συνδυάσετε με ένα απλό, αλλά ισχυρό σε μήνυμα κείμενο. Αυτό μπορεί να μεταφέρει το μήνυμά προς το ακροατήριό σας, πιο γρήγορα και πιο καθαρά, εξοικονομώντας χρόνο δημιουργίας για εσάς και χρόνο ανάγνωσης για εκείνους.

Εγγραφείτε στο Newsletter μας

Copyright Promo Advertising© 2021